Desiree Overhage, en HIM-alumna og medstifter af Inner Circle Travel, et luksus rejsebureau, tilbyder råd om ledelse af et rejsebereau under en pandemi og diskutere fremtidens rejse.
Hvad fik dig til at studere Hotel Management, og hvorfor valgte du at studere på Hotel Institute Montreux?
Efter at have vokset op mellem to kulturelle verdener, en tysk far og indonesisk mor, har jeg haft en stor lidenskab for at rejse i en ung alder. Jeg drømte om at forfølge en karriere, der ville give mig mulighed for at arbejde internationalt, gøre det, jeg elsker mest: at rejse og skabe langvarige oplevelser, ikke kun for andre, men også for mig selv. Udover HIMs smukke beliggenhed ved søen i Genève og dets fremragende omdømme, tiltalte BBA-programmet mig, da det giver et fundament for business management med fokus på hotel-, restaurant- og resort management.
“Jeg følte mig sikker på, at jeg med denne grad ville have uendelige karriereveje og muligheder for at vælge fra inden og uden for hotelbranchen.”
Hvilke færdigheder mener du, at man opnår ved at studere hospitality?
Nogle af de vigtigste færdigheder, jeg opnåede i min tid hos HIM, var ledelses-, kommunikations- og kundeservicefærdigheder. HIM forberedte mig på erhvervslivet, og det multikulturelle miljø gav mig mulighed for at arbejde og lære med studerende fra forskellige lande og baggrunde.
På en typisk dag, hvad er dine daglige arbejdsopgaver i din position?
Hver dag er forskellig, fordi vi har kunder over hele verden i forskellige tidszoner. Jeg starter min dag med at forstå mine prioriteter afhængigt af presserende anmodninger og nødsituationer, der kunne være kommet i løbet af natten. Derefter fortsætter jeg med at holde sig ajour med de seneste rejsenyheder og ændringer inden for branchen.
”Specielt i disse tider, da hvert lands rejsebegrænsninger ofte ændres, stoler kunder på, at vi giver dem korrekte oplysninger og hjælper dem med deres rejsebeslutninger.”
I løbet af min dag har jeg normalt konferencesamtaler med min forretningspartner, kunder og vores luksusrejsepartnere, da vi arbejder sammen efter anmodninger.
Hvad nyder du mest ved din nuværende position?
Der er mange ting, jeg elsker ved min nuværende position, men hvis jeg var nødt til at vælge, så ville jeg sige, at det for det første er det at inspirerende andre til at rejse. Vi hjælper vores kunder med deres rejseplaner og er derfor en del af den begejstring, der følger med ved at rejse. For det andet kan jeg som virksomhedsejer se den direkte indflydelse, jeg har på vores virksomhed. Endelig er jeg i stand til at spejde nye destinationer og produkter og få førstehåndserfaring.
Hvad er de største udfordringer ved at drive din egen virksomhed?
Som virksomhedsejer har jeg mange forskellige hatte, og ikke alle er min stærke side. Mit råd er at outsource nogle af disse funktioner, hvis det er økonomisk muligt. For eksempel har vi ansat en revisor for at sikre, at alle vores finanser og skatter spores og bliver taget hånd om, så min forretningspartner og jeg kan fokusere på at bevare og udvide vores kundeforhold og salg. Det er også fremragende at have en forretningspartner med forskellige styrker, da vi begge fokuserer på, hvad vi gør bedst. Vi kommer med forskellige ideer og har samme dedikation, engagement og mål for øje, som er at yde uovertruffen service til vores kunder og gøre vores virksomhed til en succes.
Hvad er dit råd til dem, der er interesseret i at starte deres eget firma?
”Hvis du har en lidenskab for noget og forstår ”the why” bag din idé, skal du klart forfølge din drøm.”
At starte sin egen virksomhed sker ikke natten over og kræver tålmodighed, udholdenhed, hårdt arbejde og økonomisk stabilitet i starten. Det tog mere end et år fra det øjeblik, jeg begyndte at tænke på at oprette mit luksus rejsebureau, indtil det blev en realitet. I løbet af dette år lagde jeg al min indsats, arbejde og ideer i virksomheden, og jeg samarbejdede med ligesindede i branchen. Alle disse anstrengelser hjalp mig med at etablere et godt fundament og et omfattende netværk af support og pålidelige fagfolk. Det er givende at se det hele komme sammen.
Hvad håber du at opnå som det næste i din karriere?
Jeg håber, at jeg kan påvirke rejsen på en meningsfuld og bæredygtig måde, så det ikke kun handler om at sælge en masse rejser. Vores kunder er meget velstående og veluddannede, og sammen kan vi have en betydelig indflydelse på de samfund, vi støder på under vores rejser. Vi ønsker at sikre et samarbejde med leverandører, der ser på den menneskelige side af bæredygtighed for at støtte samfund både socialt og økonomisk. Nu mere end nogensinde har vi et stort ansvar for den måde, vi sælger rejser på, og vi er nødt til at være opmærksomme på de fodspor, vi efterlader.
Hvordan påvirkes dit arbejde af den aktuelle situation, og har du nogen råd til, hvordan man bør administrere en virksomhed under en pandemi?
Vores virksomhed er dybt påvirket af pandemien, og aktiviteten er langsomt aftaget. I disse tider havde vi dog muligheden for at vise værdien af at arbejde med en rejseadvisør og få et endnu bedre forhold til vores eksisterende kunder, da vi hjalp dem med at navigere gennem ændringer, aflysninger, refusioner og nødsituationer. Vi er vores kunders sande fortalere og passer på deres bedste interesser.
Jeg er overbevist om, at rollen som rejserådgiver stadig bliver vigtigere post-pandemi, da rejser vil være radikalt og næsten uigenkendeligt forskellige. Vi kan håndtere alle nødsituationer, der kan opstå, når kunder rejser, og når verden genåbner, kan gode rådgivere som os redde DIY personen, ikke kun med penge men også med tid.
Vi skal minde folk om vores værdi næste gang de overvejer at booke en udvidet rejse selv online.
Om Inner Circle Travel
Inner Circle Travel er et luksusbureau med fuld service, der er skræddersyet til enkeltpersoner, der nyder luksus af tid og service. Vores idé er enkel, da målet er at yde enestående personlig service på et uovertruffen niveau og skabe skræddersyede oplevelser rundt om i verden.
The Inner Circle Membership’s signatur udbud sikrer, at du får uovertruffen adgang til det allerbedste af alt, hvad rejsen har at tilbyde. Alternativt kan individuelle anmodninger fås ved hjælp af A la Carte services & Bespoke Trip.
Du er i centrum. Sammen med vores omfattende netværk af kontakter forudser vi proaktivt dine behov og fremskaffer de mest populære begivenheder og skræddersyede rejser. Vi åbner døre til unikke og uforglemmelige oplevelser.
Se mere her.
Desiree Overhage er uddannet på Hotel Institute Montreux i 2012 med en bachelor of Business Administration in Hospitality Management. Hun er nu medstifter af Inner Circle Travel, et luksus rejsebureau med hovedsæde i San Francisco, USA.