Ud over gæstfrihed - Swiss Education Group

Ud over gæstfrihed

 

Her er et nærmere kig på tre måder, hvor en grad i gæstfrihedsstyring effektivt kan udruste kandidater til karrierer, der ikke traditionelt er forbundet med gæstfrihed og give dem mulighed for at lykkes inden for en række faglige områder.

Gæstfrihedssektoren er dynamisk og mangefacetteret og omfatter en række forskellige brancher, herunder indkvartering, mad og drikke, rejser, begivenhedsstyring osv. I kernen i enhver gæstfrihedsvirksomhed er imidlertid ønsket om at skabe en unik og uforglemmelig oplevelse, hvor folk føler værdsat, velkommen og plejet, hvad enten det er på et hotel, ved en begivenhed eller under et måltid. Dette åbner for en række karriereveje i hoteller, restauranter, medicinske centre / hospitaler, catering og begivenhedsstyring, flyselskaber, krydstogtskibe, temaparker, pensionister, wellness og spa-operationer og andre. Imidlertid viser tankegang og færdigheder, der er erhvervet under gæstfrihedsstyringsundersøgelser og anvendt under efterfølgende arbejdspladser, sig også at være meget værdifulde i brancher uden for gæstfrihedssektoren. Her er nogle af grundene til:

 

   1.  Værdien af ​​en gæstfrihedstankegang på tværs af karrierer

Gæstfrihed er centreret omkring kunden: hvordan de hilses velkommen, hvad deres oplevelse er og forholdet, der dyrkes gennem denne oplevelse. Denne tankegang ligger til grund for alle de programmer og kurser, der tilbydes af schweiziske uddannelsesgruppeskoler.

At lære at byde gæster velkommen til vores forretningssted er en væsentlig del af praktiske serviceklasser på vores skoler. Når den er velkommen, er det så nøglen at tilbyde kunderne en unik oplevelse. At designe den optimale kundeoplevelse (CX) resulterer i, at kunder vil vende tilbage for mere og fortælle andre om deres oplevelse.

SHMS Swiss Hotel Management School alumn Malvin Hartwell arbejder nu i luksus detailhandelssektoren. ”Da jeg først var vært hos en klient på Louis Vuitton, hældte jeg champagnen, hvordan jeg ville på et femstjernet hotel. Butikschefen kiggede på mig og spurgte mig, hvordan jeg vidste, hvordan jeg gør det, som jeg svarede: ‘Jeg studerede gæstfrihed, selvfølgelig kan jeg gøre dette!’ Ting som kropssprog, den måde vi står på, den måde vi snakker på , det er ting, vi kultiverede tidligt i skolen. Min gæstfrihedsuddannelse gav mig enorm eksponering og en fordel, da jeg sluttede mig til arbejdsstyrken. ”

Endelig er hjertet af gæstfrihed vigtigheden af ​​at opbygge langvarige forhold, noget vi også opfordrer på tværs af alle vores kurser. At understrege et langsigtet fokus snarere end en kortvarig gevinst betyder, at kunderne vil vende tilbage, hvilket er langt mere rentabelt i det lange løb. Derfor er fag som kundepleje og netværk også omfattet af vores kurser. “Gæstfrihed er et stort aktiv for at arbejde inden for markedsføring, fordi du lærer at forstå mennesker”, reflekterer Nina Sophie Nest, en kandidat fra HIM Hotel Institute Montreux, nu en ekspert i væksthacking for et schweizisk forsikringsselskab.

Hvis man overvejer, hvordan gæstfrihed er struktureret omkring disse tre elementer, velkomst, kundeoplevelse og forhold, er det let at se, at det er dette, der virkelig driver enhver forretning, uanset branchen. ”Vores studerende er i stand til at anvende denne tankegang på enhver virksomhed, når de først har taget hensyn til dets særlige forhold”, siger Max Behesht, akademisk dekan César Ritz colleges Schweiz, Lucerne campus.

Denne tankegang, undervist og perfektioneret gennem alle skoler i Swiss Education Group, giver kandidater en ekstra fordel i den professionelle verden.

 

   2.  En bred vifte af specialiseringer

En anden grund til, at en gæstfrihedsuddannelse kan føre til en række karrierer, både inden for gæstfrihedsbranchen og længere væk, er muligheden for at skræddersy en grad med specialiseringer eller valgfag. På HIM Hotel Institute Montreux kan for eksempel andetårs bachelorstuderende vælge at specialisere sig i finansanalyse & velstandsledelse, menneskelig ressourceforvaltning, luksusmærkehåndtering eller ledelse for seniorboende industri. César Ritz Colleges Switzerland tilbyder valgfag som international forretning, iværksætteri eller global e-handel.

Alle vores programmer udvikler forretning til kunde og forretning til forretningsfærdigheder inden for en international sammenhæng.

”Hoteller er serviceorienterede, men når alt kommer til alt er et hotel stadig en forretning at køre, især når der er så mange hotelmærker derude at konkurrere med. For at klatre på ledelsesstigen synes jeg det er vigtigt at være udstyret med en forretningsmæssig tankegang meget tidligt. ”

HIM Hotel Institute Montreux alun Charlie Chan, pilot for Cathay Pacific Airways

I løbet af deres sidste studieår er de studerende også forberedt på en lang række karrierer gennem kursusfag som styring af informationsteknologier, organisatorisk opførsel og lederskab, digital marketing, detailstyring for luksusmærker, interiørdesign, økonomisk analyse og velstandstyring, forretning jura, international politik, miljøvidenskab, ernæring, sundhed og specielle diæter, kulturel mangfoldighed i organisationer og avanceret forbrugeradfærd.

Klasser som marketing, økonomisk regnskab og forretningskommunikation gjorde det muligt for mig at få et bedre greb om markedsføringsstrategier og komme med en levedygtig forretningsplan for mig at udvikle min musikkarriere.

SHMS Swiss Hotel Management School alun Yustin Ko, violinist, DJ og musikproducent

 

     3.  Overførbare færdigheder

Skoler ved schweizisk uddannelsesgruppe lærer eleverne ‘livsevner for fagfolk, faglige færdigheder for livet’, relevante inden for gæstfrihed og videre. De fleste virksomheder leder nu efter afrundede medarbejdere med relevante bløde færdigheder som sprog- og kommunikationsevner, konflikthåndtering, teambuilding, forhandling og følelsesmæssig intelligens.

”Teamarbejde i et internationalt miljø, at være opmærksom på forskellige kulturer og vigtigst kommunikere med mennesker og empati med deres situationer, er færdigheder, som jeg valgte at arbejde på hoteller, hvilket er meget relevant for katastrofeledelse.”

SHMS Swiss Hotel Management School alumn V.R. Hari Balaji, træningsekspert i katastrofeledelse

Karrierer uden for gæstfrihedsbranchen, hvor kandidaternes overførbare livsfærdigheder kombineret med deres forretningslyst har vist sig at være succesrige.

”Den lidenskab, udholdenhed og søvnløse nætter, som iværksættere i at bygge succesrige virksomheder ligner meget den uddannelse, jeg har fået til at studere og arbejde i gæstfrihed. De mellempersonlige og kommunikationsevner, jeg har udviklet, har også hjulpet mig med at styre projekter effektivt ”, deler César Ritz Colleges Schweiz alun Tharun Anto, der grundlagde et projektstyringsfirma, der implementerer cleantech-projekter i Indien.

HIM-alun Shyamla Nath er administrerende direktør for Women’s India Trust – en NGO, der styrker underprivilegerede kvinder i Indien ved at give dem let adgang til uddannelse, erhvervsuddannelse og beskæftigelse. Hun deler nogle kloge ord: ”Ha altid en positiv holdning. Hold dit sind, øjne og ører åbent, så finder du muligheder for at opbygge dine lidenskaber. ”

Det kan være skræmmende at vælge en karrierevej. En grad i gæstfrihedsstyring giver de studerende tilliden til at vide, at de har værdifuld viden og praktiske færdigheder, der er attraktive for enhver arbejdsgiver. Den tid, der bruges på en af ​​vores skoler giver studerende mange muligheder for at udforske, hvad det er, de brænder for, og om at gøre denne passion til en karriere.

For flere oplysninger om, hvilke andre karriereveje Swiss Education Group-alumner har valgt.

Privacy Policy

Sitemap